2013. augusztus 22., csütörtök

Menetpróba 1

A mai nap nem jutott sok időm próbálni, de legalább már beállítottam a váltókat. Innentől élesedik az összehasonlítás.
Addig is, kedvcsinálónak az első 29-es menetpróbáról: A Kross Level B4 előtt már ültem nagy kerekűn, konkrétan a francia sport multi nagyáruház saját márkás 29-erein. Ahhoz képest, hogy 100 (V-fékes), illetve 130 ezer forintba kerülnek, az olcsóbb jobban tetszett a rendesen használható fékével. Hétvégi kirándulásokra, laza gurulásokra bőven elég, a nagyobb kerék minden előnyével. A hátrányok az árkategória miatt szerintem elenyészőek. Ennyi pénzért a súly az egyik utolsó szempont.
Nos, visszatérve a Krossra: a pilótafülke pár centis eltérései a gyakorlatban sokkal többet jelentenek. Míg a 26-os bringán jobban előre dőlve (merev villával pláne) helyezkedik el az ember felsőteste, ezen a kerékpáron szinte úgy éreztem magam, mint egy trekking vagy city bájkon. Soha nem ültem ilyen egyenes felsőtesttel, sportolásra szánt kerékpáron. Nagy mázlimra a héten pont aznap volt a legnagyobb szembeszél. Aszfalton, síkon gurulva nem nagyon érződik a nagyobb tömeg. Elég merev a váz, a teló sem mozog olyan vajpuhán, mint a másikon a Reba. Itt most ez előny. Míg kiértem az erdőbe az Erdőalja útnál, szépen lassan bemelegítettem. Első feladat: felmenni a Virágosnyeregig a K+ jelzésen. Egyetlen komoly problémám adódott, a széles kormány alig fért el két fa között. Amúgy végigmentem középtányéron. Nem "rángattam" a tempót, egész kellemesen gurult a köves, néhol gyökeres kemény talajon.
Ma ugyanerre jártam a 26-ossal is. Érezhetően izgágább a rövidebb tengelytáv miatt, a keskenyebb kormányt erősebben kell markolni a kiállva tekeréshez, vagy erősebb gyorsításhoz. Kevésbé gyakorlott kerékpáros hajlamosabb a kacsázásra. Itt most ne gondoljon senki nagy kilengésekre, de mégis észrevehető, hogy nehezebb tartani az egyenest a kisebb kerekűvel. De gyorsabban is reagál az irányváltásokra, tempóváltásra. Elsőre azt mondom, érzésre nincs nagy különbség tempóban a két bicaj között.
Következő részben hasítunk sík terepen, és zúzatunk lefelé is. Maradjatok közel, addig is jó éjszakát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése